25 februari 2015

Warme dranken in rvs of glas? Gebruik een bottle sleeve!

Vorige maand schreef ik over mijn favoriete waterfles: een Klean Kanteen Reflect. Prachtig ontwerp, duurzaam en gegarandeerd vrij van giftige stoffen. Het enige nadeel is dat je er geen heet water in kunt doen, want dan wordt de fles loeiheet en brand je je vingers. Dat is in Nederland geen probleem, maar in China (waar ik tot voor kort woonde) wél omdat men daar meestal warm (gekookt) water in plaats van koud water drinkt.

Om mijn handen niet meer te branden als ik warme dranken in mijn rvs fles doe, ging ik op zoek naar een bottle sleeve. Dat is een huls die je om de fles kunt doen. In eerste instantie vond ik Nederland alleen hoezen gemaakt van neopreen. Dat is een materiaal met rubberachtige eigenschappen en is niet biologisch afbreekbaar. En no-go voor mij dus.

Handwerk van Nederlandse bodem

Niet alleen moest mijn bottle sleeve van milieuvriendelijk materiaal gemaakt zijn, ook moest het ding mooi zijn en het liefst gekocht in Nederland. Handwerk zou helemaal perfect zijn. Zo kwam ik na een zoektocht op Etsy uiteindelijk terecht bij Wink van A Creative Being. Zij heeft speciaal voor mij een bottle sleeve ontworpen en gemaakt. Ik heb aangegeven geen nylon (ook een soort plastic!) of ander synthetisch materiaal te willen. Daarom heeft ze katoen gebruikt.

Het resultaat? Tadaaaaa...!


Ik ben er erg blij mee. De flessenhuls heeft mooie kleuren, past goed en beschermt mijn handen als ik iets warms in mijn fles doe. Voor het verzenden heeft Wink een oude plastic zak van DHL gebruikt. Hoewel ik liever geen plastic in huis haal, ben ik blij dat deze zak niet direct in de afvalbak is beland, maar een tweede leven heeft gekregen (en ik bewaar het ding natuurlijk voor een derde leven).

Hoe nemen jullie warme dranken mee naar werk of school?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten