20 november 2013

Markt!

Woensdag is het marktdag in Den Haag. Op het plein naast het gebouw van de Tweede Kamer (Hofplaats) is er dan de boerenmarkt. Een groot deel van de producten is biologisch. Vandaag kocht ik er 1 kg witte bonen, een pot gedroogde tomaten (205 gram) en een pot rozijnen (165 gram) voor €8,90. Ik kocht ook bleekselderij en boerenkool voor €1,50.


Om mij onduidelijke redenen verkoopt Ekoplaza de laatste tijd alleen maar bleekselderij verpakt in plastic. De boerenkool is ook vaak gesneden en verpakt in plastic. Daar word ik als plasticminimalist niet vrolijk van dus kocht ik deze producten vandaag maar op de markt. De klantvriendelijkheid is daar ook een stuk beter, dus wie weet koop ik voortaan meer groente op de markt in plaats van bij Ekoplaza.


Vandaag wist de (nieuwe?) medewerkster bij de droogwarenkraam niet zo goed wat ze moest met mijn meegebrachte potjes, want die potjes zelf wegen natuurlijk ook wat. En daar wil ik niet voor betalen. Gelukkig legden haar collega's uit dat je de weegschaal opnieuw kan instellen zodat het gewicht gewoon bij nul begint en ik dus niet betaal voor het gewicht van de potjes.

Helaas kon ik niet alles vinden wat er op mijn boodschappenlijst stond. Ik zocht bijvoorbeeld boekweitgrutten. Die gebruik ik soms als ik brood bak. Ook op de markt was dit alleen voorverpakt in plastic te koop. Hetzelfde gold voor pijnboompitten en lijnzaad. Jammer voor mij. Dan maar even geen boekweitgrutten, pijnboompitten en lijnzaad.

Voor pijnboompitten ga ik binnenkort weer naar het filiaal van Ekoplaza op de Weimarstraat in Den Haag. Die winkel heeft namelijk een fantastische notenbar met onder andere pijnboompitten, amandelen, walnoten en hazelnoten. Een beetje zoals de snoepbakken bij Jamin. Maar dan gevuld met noten, zaden en gedroogd fruit in plaats van snoepgoed.

Nu nog een winkel vinden voor plasticvrije boekweitgrutten en lijnzaad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten