7 september 2013

Plastic weekoverzicht afl. 12

Helaas deze week meer afval dan de afgelopen weken. Dit komt onder andere doordat ik wat spullen thuis heb opgeruimd.

Hieronder volgt zoals gebruikelijk een overzicht per categorie afval.

Kruiden en specerijen
Gist
Hoekje van een zak gedroogde vijgen
Pasta

Eigenlijk eet ik nooit pasta. Deze zak kwam ik tegen bij het opruimen van de voorraadkast. Enorm over de houdbaarheidsdatum. Inhoud dus helaas weggegooid.


Twee opbergzakjes

Tegenwoordig gebruik ik geen boterham- of diepvrieszakjes meer. Deze komen uit de voorraadkast.

Kokosblok
Vis uit de diepvries
Huishoudelijke schoonmaak artikelen
Verpakkingen van gebruiksproducten
Artikelen van plastic: Mapjes

Ik heb verhuisdozen vol met oude, ongesorteerde spullen staan. Ik ben begonnen met deze spullen te sorteren. Sommige dingen gaan de prullenbak in, andere dingen verkoop ik of geef ik weg. Tegenwoordig doe ik bijna alles digitaal, dus heb ik niks meer aan oude mapjes. De mapjes waar ik niks op heb geschreven liggen in de verkoop & weggeefdoos. Misschien heeft iemand er nog iets aan. Ik koop nu geen of alleen bij hoge uitzondering plastic. Dan hoef ik in de toekomst ook geen plastic producten meer weg te gooien.

Nagelvijlen

Actiepunten voor de komende week:
  • Boodschappenlijstje voor kruiden en specerijen maken
  • Muffins met zuurdesem & baking soda (in plaats van bakpoeder) bakken
  • Ideeen opdoen voor plasticvrije gist

Geen opmerkingen:

Een reactie posten