22 juli 2013

Plasticvrije kruiden deel 5

Eerder deed ik al een aantal pogingen om plasticvrije kruiden te vinden. Ik ga mijn zoektocht weer wat leven in blazen. Net heb ik gemaild naar de mensen van Het Kruidenrijk. Dat is een biologisch kruidenbedrijf met een webwinkel. Ik heb gevraagd of ze een eventuele bestelling zonder plastic willen opsturen. Ben benieuwd naar het antwoord. 

Ik zou natuurlijk ook gewoon zelf oregano en andere kruiden kunnen verbouwen en drogen, maar voor een voorraad gedroogde kruiden heb je volgens mij behoorlijke planten nodig. Gebaseerd op mijn ervaringen tot nu toe denk ik niet dat ik binnenshuis grote planten kan kweken. Soms gaat het goed met mijn (kruiden)plantjes, maar soms zien ze er miserabel uit en ze zijn zeker niet groot.

Aan de andere kant heb ik kruidenplantjes volgens mij nooit zelf gezaaid, maar altijd gewoon een plantje in de (biologische) supermarkt gekocht en die geplant. Misschien heb ik meer succes als ik zaadjes vind en zo kruiden verbouw. De vraag is waar ik plasticvrij biologisch zaadgoed voor o.a. oregano vind. Ik heb al gekeken bij een filiaal van Ekoplaza maar daar zit oregano niet in het assortiment. Misschien moet ik eens vragen of de winkel dat niet kan bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten