28 juni 2013

Nieuwe Re-Sacks

Twee nieuwe Re-Sacks! Gekocht bij de winkel WAAR in Den Haag. Hele leuke winkel voor als je echt niet om een nieuwe aankoop heen kunt. In het assortiment zitten onder andere lunchzakjes, bamboe schalen, borden, maar ook Paperbags en iPad hoesjes van hout of bamboe. Ik heb er zelfs houten horloges gezien!

Mijn twee nieuwe Re-Sacks
Mijn zusje (eigenaar van de veganistische bakkerij Peace of Cake) heeft een creatiever, duurzamer en goedkoper alternatief voor de Re-Sacks. Ze schrijft:

"Plastic is een soort monster die overal opduikt. In mijn multiculti buurt in Melbourne kom ik het helaas pindakaas venijnig vaak tegen. Neem bijvoorbeeld de leuke lokale notenshop waar ik wekelijks mijn boodschapjes doe. Zo een waar er een belletje rinkelt bij entree en de aardige Libanese meneer honderduit babbelt over zijn trip in 1990 naar Amsterdam. De beste man voorziet helaas alleen in plastic zakjes voor de vers geschepte noten. Thuis bevrijd ik mijn walnoten, linzen en andere aanwinsten gauw uit het monsterlijke materiaal. De glazen potjes zijn echter schaars en Tupperware is ook geen hit. Een duik in onze lappenmand bracht me op een beter idee! Van een oud verdwaald overhemd heb ik deze textiele bewaarzakjes in mekaar geflanst. Een leuk creatief karweitje en het is absoluut appeltje-eitje."
Zelfgemaakte bewaarzakjes
Dit soort zelfgemaakte zakjes zou je natuurlijk ook gewoon mee naar de winkel kunnen nemen en kunnen gebruiken in plaats van plastic of papieren zakjes.

Ik had de creativiteit en de oude kleren of stof niet in huis om zoiets te maken. Dacht ik. Want ik realiseer me nu dat ik misschien nog wel een lapje stof had liggen. Die bewaar ik dan maar voor een eventuele volgende keer.

De nieuwe Re-Sacks ga ik gebruiken als ik bonen koop op de markt. Want het zou ook wel heel handig zijn om geen papieren zakjes met plakband meer te krijgen. Want ja, ik realiseerde me dat plakband ook plastic is. Helemaal niet aan gedacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten