13 mei 2013

Plasticvrije schoonmaaktrucjes

Eigenlijk loop ik de kantjes er een beetje vanaf wat schoonmaken betreft. Poetsen is niet bepaald mijn favoriete activiteit, ik heb er geen tijd voor en het heeft ook gewoon geen prioriteit. Maar nu ik op zoek ben naar een plastic-vrije schoonmaakmiddelen kom ik allerlei handige schoonmaaktips tegen. En nieuwe dingen testen is altijd leuk, dus zo wordt het schoonmaken minder erg.

Op dagelijksebespaartips.blogspot.nl lees ik:
"Meng baking soda met wat water zodat er een pakje ontstaat. Met een oude doek aanbrengen op het vervuilde oppervlak. Even later inwerken en verwijderen. Maak achteraf wel nog even goed schoon met een vochtige doek om alle baking soda te verwijderen. Is de ovenbodem erg vervuild? Strooi dan baking soda op de bodem. Maak het vochtig met een plantenspuit. Een nachtje laten intrekken en de volgende dag verwijderen." 
Hieronder een instructiefilmpje.


Klinkt goed. Weinig werk voor een mooi resultaat. Toevallig heb ik een vieze oven, dus ik ga deze aanpak direct even testen.

Baking soda koop je bij de aziatische supermarkt, drogist (vraag naar zuiveringszout, zelf geen ervaring mee) of online. Zie deze post.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten