28 mei 2013

Plastic post

Gelukkig krijg ik zelf weinig post. Hoe minder, hoe beter. Scheelt tijd, geld! en het milieu. Wel bezorgt de postbode af en toe iets voor mensen die allang niet meer op mijn adres wonen. Vaak is dat reclame. Van H&M bijvoorbeeld. Soms stuur ik dat retour, soms gooi ik het weg. Soms is het alleen papier, soms is het papier verpakt in plastic. De volgende keer dat er post voor oud bewoners bezorgd wordt, stuur ik het retour of bel ik de afzender om te vragen te stoppen met het sturen van post naar dit adres.

Voor mijn eigen post zal ik vanaf nu ook bijhouden wie mij dingen sturen en kijken of die post niet digitaal kan. Ik scan toch al mijn belangrijke post en gooi de originelen altijd weg. Een tijdje geleden ben ik gestopt met het verzamelen van allerlei brieven die misschien ooit wel belangrijk zijn (maar zeg eerlijk, hoe vaak heb je de originele brief van iets nodig gehad?). Ordners vol had ik. Ik heb het allemaal gesorteerd, gescand en in de papierbak gegooid. Ik heb verschillende backups van mijn computerbestanden, dus ben niet bang dat ik mijn hele administratie kwijt ben als er iets mis gaat. Heerlijk. Echt een aanrader. Ook heel handig als je, zoals ik, nooit lang op een plek woont en regelmatig verhuist.

Vandaag kreeg ik post. Mijn loonstrookje. Ik heb net meteen een mailtje gestuurd naar de afdeling Personeelszaken met de vraag of en hoe ik voortaan mijn salarisspecificaties digitaal per email kan ontvangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten