29 mei 2013

Met voorraadpot naar de markt

Vandaag ben ik weer naar de biologische markt in Den Haag geweest. Dat was een welkome pauze na een lange ochtend hard werken. Dit keer had ik een voorraadpot meegenomen voor de havervlokken. De mevrouw achter de kraam keek er niet van op en vulde het ding. Kosten waren € 1,50 voor een volle pot. Best acceptabel. Ik kreeg er geen bonnetje bij, dus weet de kiloprijs niet. Die zal ik de volgende keer eens vragen.


Verder kocht ik bij de groenteman een tros (eerste klas!) tomaten en twee limoenen. Net als vorige week vond ik de prijs tegenvallen. De kiloprijs voor tomaten was € 5,50. Daar schrok ik wel van. Voor zes tomaten betaalde ik € 3,71. Dat is 62 cent per tomaat. Aan de andere kant zijn de productiekosten voor biologische tomaten in deze tijd van het jaar misschien ook best hoog. De groenteman had twee soorten trostomaten: A en B kwaliteit. De tomaten van B-kwaliteit zagen er wat bleek uit, maar waren de helft van de prijs.

De twee limoenen kostten samen € 1,05. Per stuk 52 cent dus. Dat lijkt me een acceptabele prijs.

Ik nam de tomaten en limoenen trouwens mee in mijn linnen boodschappentas. De groenteman probeerde me wel een papieren zak mee te geven, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt.


Toen ik naar mijn fiets liep, zag ik dat er nog twee andere groentekramen op deze markt zijn. Daar ga ik een volgende keer eens snuffelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten