23 april 2013

Groente en fruit: (plastic) zakjes in de supermarkt

Gisteren deed ik boodschappen. Op de fruitafdeling deed ik mijn appels in een plastic zak. Dat was eigenlijk niet wat ik wilde. Maar de papieren zakjes zijn zo klein. Daar zou ik er twee van nodig hebben. En papier is ook niet zo goed voor milieu. En eigenlijk onnodig. Dus ben ik vandaag toch maar weer op zoek gegaan naar een alternatief.

En zo ben ik terecht gekomen bij Re-Sack van ondernemer Sjoerd van der Helm. Tijdens een verblijf in de VS, in een gebied waar plastic zakken verboden zijn, kreeg hij de inspiratie om herbruikbare zakjes te maken en verkopen. Deze zakken zijn gemaakt van 100% biologisch katoen en verkrijgbaar in drie uitvoeringen. Zakken gemaakt van hennep of bamboe waren natuurlijk nog beter geweest, omdat de productie van katoen relatief milieuvervuilend is. Maar goed, dat soort zakken heb ik (nog) niet gevonden, dus ik ga voor de Re-Sack. Ik wil twee grote bestellen en twee kleine, maar ik vraag me af hoeveel er precies in de kleine uitvoering kan. Ik lees op de website dat de kleine zak 19 cm hoog en 16 cm breed is. Maar dat zegt me eigenlijk niet zoveel. Hoeveel stuk fruit kan er ongeveer in? Ik ga Re-Sack er even een mailtje over sturen. Zodra ik een reactie heb, plaats ik mijn bestelling. Hopelijk hoef ik vanaf volgende week mijn appeltjes niet meer in een plastic zakje te doen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten